elefantmyrben

Direktlänk till inlägg 21 juni 2015

Studentfest, midsommar och ogrästerapi

Av Sam - 21 juni 2015 22:36

Ja så har då både studenfest och midsommar passerat. Först en fest som jag och min Hubby hjälpt till att fixa föra tt hans systerson överhuvudtaget skulle få någon fest. De har det inte så fett så vi erbjöd oss att stå för maten så att det blev något att äta. Vi har tidigare haft min svägerska och hennes då 18-årige son boende hemma hos oss i tre månader då de inte hade någonstans att bo och kände nu att det behövde stöd även för att fixa en studentfest för pojken. Det var andra närstående också som  hjälpte till att betala för lokal, tårtor, dricka och dekorationer m m så att det kunde bli en minnesvärd dag för studenten. Vi har en cabbe och därför behövde de inte hyra en utan det gick fint med lite band och ballonger på bilen. Killen fick en härlig fest med cirka 50 personer och jag tror att han uppskattade det ialla fall. Det är ju dock lite känsligt i den åldern med sådana saker. Hans mamma var jätteglad och det kändes skönt att kunna hjälpa till. Det var dessutom underbart väder den dagen och det kändes ju som ett plus i sammanhanget.




Sedan kom vi allt närnmare midsommar. Tyvärr hade våra "vänner"  åkt på semester till Turkiet. Vi har firat midsommar med dem ett antal gånger hemma hos oss tidigare och det är väl konstigt att det är liksom bara vi som bjuder hem till oss, och missförstå mig inte, för det gör vi gärna men det kunde ju vara på sin plats att man NÅGON GÅNG blev bjuden tillbaka en midsommar, men nää så roliga är vi väl inte då, eller?? Blir så trött på sådana " vänner"!  Men de väljer väl bort oss antagligen eftersom de åker iväg och inte heller kunde fråga om vi ville följa med. OK det får man ta, men det innebär väl att vi inte frågar efter fler gånger om de vill fira med oss heller.

ÅÅÅÅH så trött jag är på detta. Vi ger och ger och ger av oss själva men det känns faktiskt som att ingen uppskattar oss överhuvudtaget. Fyy vad jag gnäller! Men det är väl delvis därför jag skriver för att få ut lite skit ur systemet och slippa tänka mer på det.  Jag får väl göra som när livet var som värst och jag mådde som sämst, rensa ogräs! Det hjälper faktiskt på nåt konstigt sätt så mår jag så mycket bättre när jag rensat bort lite, det är som att rensa bort all skit ur min hjärna, allt som jag annars bara maler och maler.

Vi pratade ialla fall med våra grannar och de hade inte heller något särskilt för sig så därför beslöt vi att äta tillsammans på midsommarafton, jag och Hubby gick in till grannarna. Det blev en härlig eftermiddagn då vi åt vår sill och potatis och åt våra jordgubbar som vanligt.Maten var jättegod och vi hade jättetrevligt. Vi hade en stund framför TV:n med Robert Gustafsson och skrattade omåttligt åt hans tosigheter. Han är helt underbar!

Det känns lite avslaget och trist att jag inte kan dansa längre jag som älskade att dansa, men nu vill inte benen som jag vill! Det är för j.....t! Jag önskar så att jag kunde röra mig som förr. F..........n!  Orkar inte, benen går inte dit de ska när jag vill dansa.Tänk om man kunde programmera om sig själv så att det liksom lossnade och fungerade. 

Nåväl vi var där hos grannen och satt en stund och då blir man ju däst efter maten så till sist sov vi alla fyra framför TV:n haha vi var lika trötta alla fyra.  VIlken midsommar!!!!


Idag har körde jag en vända för att se om jag kunde hitta något lite kul på rea hos Cassels i Burlöv men det blev bara en topp, så det blev ju inte så dyrt iallafall. Köpte en laddning sommarblommor som jag hoppas kunna sätta i några krukor imorgon om vädret tillåter. Tänk så mycket det kan göra med lite blommor. Längtar tills det är klart. Har dock en massa ogräs som måste bort och vet inte om jag klarar att göra allt det själv, en himla massa på i rabatterna, ser mest ut som om vi odlade ogräs. Tänk vilken dum människa som hittat på att det ska inte vara dessa växter som växer så okontrollerat, utan andra växter som vi planterar planerat. Det är ju ganska osmart om jag får säga min mening. Det blir både dyrt och jobbigt att hela tiden förnya och plantera nytt istället för att njuta av ogräset som växer så det knakar hela tiden. Ja jag får väl skylla mig själv eftersom jag bor i hus med trädgård att vi har så mycket att ta hand om. Vi får väl se hur det går imorgon med det som ogrästerapi... 


See You soon!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sam - 23 januari 2021 14:29

Oooh så länge sedan jag skrev! Idag är jag i alla fall lycklig då jag fått mitt första barnbarn. Det var ganska dramatiskt men det gick bra till sist. Dotty skulle inte föda förrän i slutet av mars men fick mitt i natten svåra sammandragningar och ...

Av Sam - 3 september 2020 17:15

Oj så länge sedan jag skrev! Ja nu är vi mitt uppe i pandemin Covid-19 och allt elände med den. Sitter hemma och jobbar för att jag tillhör riskgrupp för smittan. Jag kan tänka mig att om jag får Covid-19 så blir andningen påverkad och jag som inte...

Av Sam - 17 augusti 2017 13:20

  Hej!  Är så himla trött på att sitta hemma och glo på dessa väggarna! Ja för somliga är det en utmaning att bara ta sig ut hemifrån en stund, så är det för mig. Jag funderar på att ta minicrossern och åka med Pågatåget för första gången själ...

Av Sam - 13 augusti 2017 12:35

Hej!  Nu har jag semester som börjar gå mot sitt slut, sista veckan framför mig. Det är skönt att jag fått reda på att jag får tillfälle att åka på Rehabresa till Teneriffa i höst vilket gör att jag inte deppat ihop helt under semestern då det här ...

Av Sam - 10 oktober 2016 20:17


Har haft mycket för mig sedan sist. Har haft en studentfest för min Sonny som var superlyckad. Han var jättelycklig att han klarat sig någorlunda bra trots sin dyslexi. Fick godkänt i alla ämnen, vilken lättnad, puh!  Dessutom lyckades han få college...

Presentation


Se, inse det finns inget som du inte kan göra!
Visst!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards