elefantmyrben

Direktlänk till inlägg 3 september 2020

Ingen säger sanningen... bara rosenrött och sött.

Av Sam - 3 september 2020 17:15

Oj så länge sedan jag skrev!

Ja nu är vi mitt uppe i pandemin Covid-19 och allt elände med den. Sitter hemma och jobbar för att jag tillhör riskgrupp för smittan. Jag kan tänka mig att om jag får Covid-19 så blir andningen påverkad och jag som inte kan andas när jag ligger ner kommer att få ett litet helvete och kanske inte klarar mig ens. Får väl försöka fortsätta hålla mig hemma som många andra. Fy vad trist!

En sak som jag tänkte på idag är att hela Facebook är bara en enda stor förbannad lögn. Ingen säger hur jobbigt de har det, har aldrig sett något om det bara en massa positiva sidor. Visst är det kul att läsa positiva saker men det känns som förbannat hyckleri. Ingen skriver faaan vad jag är trött på mitt liv i denna situationen! Eller jag begår nog snar självmord för att jag mår så himla pissigt! Näää bara allt rosenrött och sött!  Vad är det egentligen som får folk att skriva så mycket lögner? är det skammen att tycka saker är jobbigt eller att vara deppig? Är det för att man inte vill få kommentarer från andra människor när man väl skrivit? för det är ju oundvikligt. Jag känner själv att när folk känner en så vill jag inte lämna ut alla mina känslor och sedan skulle familjen kanske bli oroliga för mig. Jag har i alla fall undvikit att uttrycka mina äkta känslor där men här är det ändå ingen som läser det så här går det bra.

Jag är verkligen väldigt less på allt, känner mig hopplös som inte kan gå och träna min vattenjympa, det som är allra viktigaste träningen för mig. Försöker träna lite FoS träning som finns på nätet i alla fall. Bättre än inget! Jag försöker underhålla mig själv genom att sy lite barnkläder till våra syskonbarnbarn det är så kul i alla fall. 

Ser lite på Netflix, tacksam för att det finns där är ju jättebra serier och filmer! 

Ska fundera på om det verkligen går att träffa mina gamla arbetskamrater som planerat nästa vecka, de flesta är äldre och i riskgruppen så vi får väl se, skulle behöva träffa någon annan än min egen familj.

Ha det gott så länge, håll näsan över vattenytan!      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sam - 23 januari 2021 14:29

Oooh så länge sedan jag skrev! Idag är jag i alla fall lycklig då jag fått mitt första barnbarn. Det var ganska dramatiskt men det gick bra till sist. Dotty skulle inte föda förrän i slutet av mars men fick mitt i natten svåra sammandragningar och ...

Av Sam - 17 augusti 2017 13:20

  Hej!  Är så himla trött på att sitta hemma och glo på dessa väggarna! Ja för somliga är det en utmaning att bara ta sig ut hemifrån en stund, så är det för mig. Jag funderar på att ta minicrossern och åka med Pågatåget för första gången själ...

Av Sam - 13 augusti 2017 12:35

Hej!  Nu har jag semester som börjar gå mot sitt slut, sista veckan framför mig. Det är skönt att jag fått reda på att jag får tillfälle att åka på Rehabresa till Teneriffa i höst vilket gör att jag inte deppat ihop helt under semestern då det här ...

Av Sam - 10 oktober 2016 20:17


Har haft mycket för mig sedan sist. Har haft en studentfest för min Sonny som var superlyckad. Han var jättelycklig att han klarat sig någorlunda bra trots sin dyslexi. Fick godkänt i alla ämnen, vilken lättnad, puh!  Dessutom lyckades han få college...

Av Sam - 11 februari 2016 15:22

Jag känner mig kränkt och ledsen sedan igår kväll. Fick ett samtal av en närstående som meddelade något som jag redan gissat nämligen att mina barn inte skulle ärva något efter en bortgången släkting-  Det var helt väntat och ok då de inte haft någon...

Presentation


Se, inse det finns inget som du inte kan göra!
Visst!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards