elefantmyrben

Alla inlägg under januari 2021

Av Sam - 23 januari 2021 14:29

Oooh så länge sedan jag skrev!

Idag är jag i alla fall lycklig då jag fått mitt första barnbarn. Det var ganska dramatiskt men det gick bra till sist. Dotty skulle inte föda förrän i slutet av mars men fick mitt i natten svåra sammandragningar och blödningar så det blev akut kejsarsnitt. Det lilla knytet vägde bara 1400 g och var född 10 veckor för tidigt. Det var tur att de åkte in till sjukhuset genast för annars hade det kunnat sluta illa. 


Så nu är jag mormor. Härligt, samtidigt får man upp mycket känslor och minnen från den tiden när jag fick min son. Han var också för tidigt född och det medförde ångest i samband med förlossningen. Det är konstigt att man stoppar in alla känslor som inte bearbetats i någon sorts ryggsäck och sedan poppar de helt plötsligt upp igen utan att man kan styra det.  Jag är ialla fall jätte tacksam att allt gick bra och att båda mår fint. Det har gått utan komplikationer. Bara lite syrgas för lillan. Föräldrarna får ha henne mycket mot sin bara hud som kängurutekniken och det är säkert mysigt för dem.



Jag längtar så tills de kommer hem med den lilla och man får snusa på henne.

Tråkigt och jobbigt med det här viruset som ställer till det bara. Jag har dock fått bokat en tid för vaccination mot Covid-19 snart så jag hinner nog utveckla antikroppar innan det är dags.


Jag ser fram emot att till sommaren kunna vara ute i trädgården med dem alla och få lite glädje igen i livet.

Fram tills nu har det varit rätt jobbigt med Pandemin och att jag har suttit hemma och isolerat mig från omvärlden. Jobbat hemifrån och inte ens träffat arbetskamraterna mer än via skype. Jag har varit jätteledsen men hoppas nu att jag får något positivt att se fram emot. Hubby och Sonny jobbar båda så de är inte alls så isolerade som jag.


Tur att jag har min lilla hund som dock börjar bli gammal men ändå går ut. Hon har börjat tappa tänder och har fått en fettknuta på sidan vid armvecket, det är en fettknuta så det är inte läge att ta bort den då hon är 12 år gammal och riskerna är för stora vid sövning att något ska gå fel. Hon har lite ont i sina höfter, artros troligen men det går. Hon är tapper och ganska pigg ändå.  Älskar henne, vet inte hur det ska gå när hon inte finns mer.


Syr och virkar en del och det tar upp mycket av min tid som tur är. Man behöver något att göra så här i pandemin.


Tjolahopp och hej nu får jag göra något annat. Ha det gott så länge! 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Se, inse det finns inget som du inte kan göra!
Visst!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards