elefantmyrben

Alla inlägg under augusti 2015

Av Sam - 5 augusti 2015 19:43

Känsligt ämne! Det måste ju utredas, vi måste väl kunna få bestämma själv om vi vill dö innan vi blir ett paket eller kolli om vi vet att så blir det. Har sett ett jättefint reportage om detta på tv och jag kan nog säga att jag skulle tycka det var helt rätt att kunna välja själv. Jag vet att alla inte tycker så och att jag kanske blir buad av många på nätet men kan som sjuk och utan någon möjlighet till hjälp känna att jag kanske skulle välja att avsluta när det gått så långt att jag inte längre kan röra mig eller själv klara av basala saker som att äta m m. Det är klart att det är svårt att säga var gränsen går men den hittar man nog själv när man kommer så långt. Jag kan reda nu känna det rent trötstlöst att inte kunna röra mig som jag har gjort förut. Visst du kan säkert tycka att det är väl inte så farligt och att man är väldigt egoistisk som tänker så men man är ju bara sig själv närmst. Jag vill inte hamna i sängen tillsammans med en tub i halsen om jag inte kan andas. Nä låt mig slippa!

Är så trött på att hela tiden tänka på varje steg jag tar som är jobbigt, kan inet låta bli att tänka på det nästan ständigt.  Har ingen ork till något och är såå trött på eftermiddagarna att jag somnar sittande. Gråter ofta och tycker livet mest är skit! Har isolerat mig och träffar inga vänner längre då jag inte kan ta mig fram och inte orkar upp för trappor som finns överallt. Önskar jag kunde känna mig levande men det gör jag inte, känns som jag bara fördriver tiden i väntan på att allt bara blir sämre och sämre. NÄ PALLAR INTE!!! :((( Det var sol idag men orkar inte ens glädjas åt det.

Presentation


Se, inse det finns inget som du inte kan göra!
Visst!!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards